Marka: RAY-BAN

Historia marki Ray-Ban

Powstała we współpracy z amerykańską armią marka okularów przeciwsłonecznych istnieje od blisko 100 lat. Pierwsze produkty zostały wypuszczone na rynek w 1937 roku i do 1999 roku za jej rozwój odpowiadała firma Bausch & Lomb. Na początku XXI wieku brand trafił w ręce włoskiego przedsiębiorstwa Luxottica Group i stał się jednym z lepiej rozpoznawalnych projektantów szkieł na rynku. Renoma, jaką zyskała marka, sprawiła, że okulary są chętnie noszone, a przy okazji są wyznacznikiem dobrego gustu i jakości.

W świecie szkieł i oprawek Ray-Ban jest uważany za jedną z najbardziej innowacyjnych marek, co czyni ją jeszcze bardziej pożądaną wśród konsumentów.

Produkty marki Ray-Ban

Flagowy model Ray-Ban Wayfayer, zyskał niezwykłą popularność, gdy został wypuszczony w latach 50. XX wieku. Wtedy stało się to nieodłączne akcesorium wielu gwiazd Hollywood i celebrytów. Nie tylko ze względu na swój unikalny i minimalistyczny kształt, ale także szkła stosowane w okularach Ray-Ban.

Od 1953 roku marka używa soczewek G-15 i B-15 – są specjalnym projektem marki, który wyróżnia je na rynku.

G-15 absorbuje do 85% świata słonecznego i jest w kolorze zielonym, dodatkowo pochłania światło niebieskie i chroni przed promieniowaniem UV.

Natomiast soczewka B-15 jest w kolorze ciepłego brązu, absorbuje do 85% promieni słonecznych, a barwa dodatkowo zapewnia lepsze widzenie przy słabym świetle.

Szkło chroni przed promieniowaniem słonecznym, a okulary z obydwoma modelami soczewek można dostać w wersji z polaryzacją.

Okulary przeciwsłoneczne marki Ray-Ban

Okulary unisex Ray-Ban Erika to ponadczasowy dodatek, który będzie świetnie wyglądać przy delikatniejszych, kobiecych rysach i tych ostrzejszych, męskich. Świetnie sprawdzają się przy okrągłych i pociągłych twarzach – nie zaokrąglają ich i sprawiają, że twarz staje się wizualnie szczuplejsza.

Wszystko dzięki metalowym przejściom na nausznikach, które są cieńsze niż tworzywo na oprawkach szkieł. Delikatny dodatek nadaje okularom klasy i lekkości, a dla wygody końcówki wykończone są dodatkowo ogumieniem. Dzięki temu dobrze trzymają się w miejscu i nie spadają.

Złoto-brązowe szkła zapewniają ochronę przed drażniącymi promieniami słonecznymi, a także są wyposażone w filtry UV. Połączenie ich z czarnymi oprawkami to przełamanie tradycyjnych stylizacji w jednolitym kolorze. Dzięki temu całe okulary wyglądają delikatniej, więc będą dobre dla osób, które obawiają się, że jednolita czerń na twarzy może być zbyt dominująca.

Ray-Ban Wayfayer to model, którego nikomu nie trzeba przedstawiać. Prostokątne, delikatnie spłaszczone, plastikowe oprawki z ciemnymi szkłami. Zyskał swoją popularność w latach 50. XX, gdy stał się ulubionym dodatkiem w codziennym ubiorze wielu gwiazd Hollywood. Dostępne w sprzedaży okulary to odświeżona wersja tych z ubiegłego wieku, dostosowana do najnowszych trendów.

Szkła są ciemne, wpadające w zielony kolor (soczewka G-15), wyposażone w filtr UV i zapewniają dodatkową ochronę w trakcie noszenia. Barwienie szkła jest gradientowe, co zapewnia średni stopień zaciemnienia.

FAQ:

Jak rozpoznać oryginalne Ray-Ban?

Oryginalne okulary Ray-Ban najłatwiej rozpoznać po oznaczeniu na prawym szkle – w górnym rogu powinno znajdować się logo Ray-Ban. Można je wyczuć pod palcem.

Ray-Ban – co to za firma?

Ray-Ban to marka, która od 1937 roku produkuje oprawki oraz szkła przeciwsłoneczne. Jej modele są rozpoznawalne na całym świecie, ze względu na to, że trafiły do serc wielu znanych celebrytów i gwiazd Hollywood, a później stały się niezastąpionym elementem garderoby rzeszy kobiet i mężczyzn.

Jaki rozmiar okularów Ray-Ban?

Aby dobrze dobrać rozmiar okularów Ray-Ban należy dokładnie się zmierzyć. Pomocne mogą być w tym inne okulary, które dobrze leżą. Należy zmierzyć poziomą średnicę soczewki w najszerszym punkcie, podobnie w pionie. To może wystarczyć do znalezienia odpowiednich Ray-Ban. Osoby o szerokim nosie mogą także zmierzyć szerokość noska (aby nie dobrać za małego) oraz długość zauszników – nierzadko bywają za długie.

Ray-Ban skąd pochodzą?

Ray-Ban powstały jako projekt firmy Bausch & Lamb na zamówienie amerykańskiej armii. W 1929 roku rozpoczęto prace nad okularami przeciwsłonecznymi dla pilotów, które ograniczałyby ich rozpraszanie jasnym białym i niebieskim światłem. W ten sposób powstał pierwszy model – Ray-Ban Aviator.

Skąd wzięła się nazwa „Ray-Ban”?

Nazwa „Ray-Ban” wzięła się ze zdolności szkieł do blokowania przenikania przez soczewkę promieni ultrafioletowych i podczerwonych.

Ile kosztują oprawki Ray-Ban?

Ceny Okularów Ray-Ban średnio wynoszą około 400-500 zł.