Cocomelon to firma, która zajmuje się publikacją treści dla dzieci na swoim własnym kanale na Youtubie. Należą do nich w głównej mierze piosenki, krótkie animacje w 3D oraz filmiki z różnymi postaciami. Choć ma amerykańskie korzenie, to obecnie jej głównym właścicielem jest brytyjska firma Moonbug Entertainment. Finansowanie pozyskuje jednak od amerykańskiego Treasure Studio.
Sam kanał został założony w 2006 roku i od tamtego czasu stale się rozwija. Po 10 latach działalności udało się producentom osiągnąć znaczący cel, czyli milion subskrybentów. Wciąż jednak tworzą nowe piosenki i nawiązują współprace z innymi firmami, takimi jak np. Netflix, który swego czasu umieścił filmiki Cocomelon na trzecim miejscu pod względem popularności.
Firma Cocomelon słynie głównie z filmików i piosenek dla dzieci z różnymi postaciami. Zalicza się do nich przede wszystkim głównego bohatera o imieniu JJ, ale nie brakuje także innych – jest również:
Każdy z nich uczy maluchy poprzez zabawę, pomaga w poznawaniu świata, literek i kształtów, a także przekonuje, jak ważne jest zdrowe odżywianie (jedzenie warzyw i owoców).
Jednak w pewnym momencie rozwoju marka poszerzyła swoją działalność także o sprzedaż interaktywnych zabawek, które obecnie na polskim rynku można znaleźć m.in. w drogerii Super-Pharm. Dzięki nim dzieci mogą poznać swoje ulubione postaci w rzeczywistości i cieszyć się nimi nie tylko przed ekranem telewizora czy komputera.
W asortymencie Super-Pharm można znaleźć różnorodne zabawki interaktywne dla dzieci od 18. miesiąca życia (choć niektóre z nich przeznaczone są dla tych, które ukończą 2 lub 3 latka). Wszystkie są inspirowane filmikami i piosenkami publikowanymi na kanale Cocomelon. Jedną z nich jest np. lalka pluszowa JJ Snack Time. To idealny towarzysz do wspólnych posiłków czy przekąsek, który zachęca dzieci do jedzenia warzyw i owoców.
Rodzicom, którzy nie chcą, aby ich dzieci zbyt szybko zaczęły korzystać z prawdziwych smartfonów, można polecić zakup muzycznego telefonu komórkowego Cocomelon. To skarbnica wielu dźwięków i piosenek od różnorodnych postaci z filmików marki. Rozwija umiejętności motoryczne i trenuje zręczność.
Cocomelon to firma zajmująca się produkcją krótkich filmików dla dzieci. Publikuje je na platformie YouTube, a jej właścicielem jest koncern Moonbug Entertainment. Tworzy krótkie filmiki, animacje 3D oraz piosenki o wartości edukacyjnej. W swojej ofercie ma również zabawki interaktywne dla dzieci.
Oferta Cocomelon składa się przede wszystkim z interaktywnych zabawek dla dzieci, które uczą poprzez rozrywkę. Wśród nich można znaleźć m.in. pudełko na lunch, pociąg z figurką JJ czy lalkę pluszową. Każda z nich zainspirowana jest edukacyjnymi filmikami i animacjami 3D, które od lat publikują twórcy Cocomelon.
Zabawki Cocomelon przeznaczone są dla najmłodszych dzieci, które dopiero poznają świat, odkrywają nowe dźwięki, uczą się piosenek, kolorów i literek. Większość z nich nadaje się dla maluchów od 18. miesiąca życia (1,5 roku), 2 lub 3 lat. Konkretne wskazania są uwzględnione na opakowaniach zabawek.