I Heart Revolution nie jest samodzielną marką. Funkcjonuje jako podmarka, inaczej nazywana również sub-brandem brytyjskiej firmy produktów kosmetycznych Revolution Beauty. Marka macierzysta została założona w 2014 roku przez Adama Minto. Założycielowi przyświecała wtedy jedna wizja: stworzyć firmę kosmetyczną z różnorodnymi produktami pod wieloma względami. Chciał, aby kosmetyki wysokiej jakości były dostępne dla każdego.
Jak w przypadku wielu firm czy start-upów, pomysł zrodził się w głowie jednego człowieka. Adam Minto, z pomocą Toma Allswortha, który już wtedy związany był z branżą beauty, zaczął rozwijać swoją koncepcję i po 6 miesiącach od pierwszych planów wprowadził produkt na rynek. Marka początkowo postawiła na strategię Fast Beauty, która opierała się na wypuszczaniu co tydzień nowego kosmetyku.
Z upływem lat Revolution Beauty zaczęła się coraz bardziej rozrastać. Obecnie jest rozpoznawalna na całym świecie, a w 2018 roku Sunday Times uznał ją za jedną z najszybciej rozwijających się marek. Wraz z sukcesem powstawały również pomysły na nowe linie produktów, z których tworzono osobne sub-brandy. Tak właśnie powstało I Heart Revolution.
Założyciel marki Revolution Beauty od początku stawiał na różnorodność. Dlatego też niezmiennie w komunikacji marketingowej pojawiają się slogany, czy całe kampanie nawiązujące do swobody wyrażania siebie poprzez makijaż. Wypromowany hasztag #OpenMinds zachęca klientów do celebrowania własnej indywidualności, podkreślania etniczności i samoakceptacji bez względu na niedoskonałości.
Z kolei I Heart Revolution zostało stworzone specjalnie z myślą o tych, którzy uwielbiają wysokiej jakości produkty opakowane w piękny i uroczy dizajn. Submarka postawiła na jasne kolory i wyjątkowe opakowania nawiązujące stylem do bajek lub jedzenia.
Przystępna cena, wysoka jakość i niezwykły wygląd to jednak nie wszystko. Większość kosmetyków I Heart Revolution może się również pochwalić wegańskim składem. Marka macierzysta ma certyfikat Cruelty-free, co oznacza, że nie testują swoich produktów na zwierzętach. Za cel na najbliższe lata producenci postawili sobie, by stać się 100% wegańską marką.
Jasne i żywe barwy, opakowania w kształcie serca, kubka kawy czy motywy nawiązujące do kultowych bajek Disneya – to właśnie z tym można kojarzyć zestawy I Heart Revolution. Jednym z najbardziej rozpoznawalnych produktów jest paletka do cieni przypominająca tabliczkę czekolady. Jednak w ramach brandu I Heart Revolution producenci stworzyli kilka różnych linii kosmetycznych, a każdej przewodził pewien motyw przewodni:
W ofercie I Heart Revolution dostępne są nie tylko paletki cieni do powiek, ale i pudry, rozświetlacze, pomadki i błyszczyki do ust. Można również kupić paletki do konturowania twarzy czy róż do policzków.
Marka stawia na różnorodność w zakresie wszystkich produktów, jednak na rynku wyróżniły się szczególnie unikalne paletki cieni do powiek. Popularna kolekcja I Heart Revolution Chocolate podbiła serca klientek na całym świecie. Paletki z wizerunkiem rozpływającej się czekolady były nie tylko atrakcyjne wizualnie, ale także pod względem wnętrza. Do wyboru w tym produkcie było 16-18 różnych propozycji cieni.
Każda kompozycja kolorystyczna nawiązywała do konkretnego motywu. Przykładowo paletka cieni do powiek I Heart Revolution Caramel Nudes Chocolate składa się z cieni w różnych odcieniach beżu, brązu czy pomarańczy. Z kolei I Heart Makeup Chocolate Golden Rose, zawiera w sobie głównie delikatne beże i barwy różu. Dostępne są również mniejsze wersje z 8 cieniami do powiek.
Poza paletkami cieni do powiek popularne są też rozświetlacze I Heart Revolution. Pochodzą z różnych serii, jednak najbardziej rozpoznawalne są te z I Heart Revolution Heart Breakers – niewielkie produkty w kształcie serca z delikatnym, pastelowym dizajnem. Przykładem jest rozświetlacz I Heart Revolution Heartbreakers Unique. Jedną z ciekawych propozycji okazał się rozświetlacz Unicorn Heart w tęczowych barwach. Popularne są też te w kształcie diamentu.
Warto wspomnieć o unikalnej kolekcji produktów, które nawiązywały do kultowych bajek Disneya, takich jak Królewna Śnieżka, Śpiąca Królewna czy Mała Syrenka. W skład bajkowej serii wchodzą paletki cieni do powiek, pudry, bronzery i rozświetlacze, takie jak np. rozświetlacz I Heart Revolution x Disney Fairytale Ariel. Opakowanie każdego z nich stylizowane jest na niewielką książeczkę z obrazkiem wybranej postaci z bajki na środku. Nie tylko zewnętrzna część, ale i całe opakowanie w całości jest inspirowany motywem z uwielbianych na całym świecie kultowych filmów animowanych dla dzieci. Na przykład puder z Królewną Śnieżką w środku skrywa wycięty kształt jabłuszka.
I Heart Revolution jest sub-brandem Revolution. W języku polskim określa się to mianem podmarki. Produkty charakteryzują się nieco innymi cechami użytkowymi, jednak pozostają własnością głównego brandu. I Heart Revolution skierowana jest do młodych osób, które lubią się wyróżniać poprzez mocniejszy, kolorowy makijaż.
Większość produktów I Heart Revolution może pochwalić się wegańskim składem. Warto wspomnieć, że żadne z nich nie są testowane na zwierzętach. Główny brand, czyli Revolution, posiada certyfikaty cruelty-free, a jego cel to stanie się w 100% wegańską marką.