Marka: Mokosh

Historia marki Mokosh

Mokosh to polska marka produktów kosmetycznych do pielęgnacji włosów i ciała, która sprzedaje swój asortyment nie tylko w Polsce, ale także na rynkach zagranicznych. Klienci doceniają wkład firmy na rzecz zrównoważonego działania, co potwierdzają liczne nagrody i wyróżnienia. Jak jednak doszło do tego sukcesu?

Założycielkami marki są Anna Didiuk i Anna Rutkowska-Didiuk. Jedna ma wykształcenie kosmetologiczne, druga korporacji. Kilka lat temu wspólnie doszły do wniosku, że na rynku produktów kosmetycznych brakuje takich, które bazują jedynie na naturalnych składnikach i są produkowane w zgodzie z dbałością o planetę. Postanowiły więc to zmienić i udowodnić przy tym, że nie trzeba bazować na sztucznych składnikach chemicznych, by uzyskać pozytywny rezultat w pielęgnacji ciała i włosów.

Do czego nawiązuje nazwa Mokosh?

Nazwa marki powstała nieprzypadkowo. Mokosh to imię bogini ziemi, urodzaju, wilgoci oraz płodności. W starosłowiańskich wierzeniach uznawało się ją również za opiekunkę kobiet i plonów. Ta symbolika doskonale współgra z wizją i wartościami założycielek, które opierają swoją działalność na dbaniu o środowisko naturalne. Kosmetyki są nie tylko zwykłymi produktami, ale także częścią rytuałów pielęgnacyjnych. Dlatego też bazują na starodawnych recepturach, udoskonalonych przez badania współczesnych naukowców.

Czym charakteryzują się produkty Mokosh?

Kosmetyki Mokosh są w 100% naturalnie. Oznacza to, że w ich składzie nie znajdzie się sztucznych konserwantów i wypełniaczy. Podstawą produktów są naturalne surowce, przetestowane, wyselekcjonowane i o potwierdzonym działaniu.

Marka wprowadziła na rynek kosmetyki o prostym składzie. Niektóre z nich mogą się pochwalić jedynie kilkoma komponentami, jednak w każdym przypadku ich wybór jest poparty dokładnymi badaniami. Współpraca naukowców i kosmetologów pozwala stworzyć dobrze skomponowane produkty o wysokiej skuteczności.

Założycielkom przyświecał również cel działania w zgodzie z dbaniem o środowisko naturalne. Dlatego ważnym aspektem produkcji są ekologiczne opakowania kosmetyków. Wszystkie powstają z materiałów z recyklingu, a zużyte opakowania można zwrócić do Stacjonarnych Punktów Odbioru Opakowań MOKOSH. Z kolei takie produkty jak np. hydrolaty (którego przykładem jest esencja do twarzy Mokosh Biała Róża), oleje czy olejki eteryczne sprzedawane są w ciemnym szkle.

Mokosh – produkty do pielęgnacji ciała i dłoni

Zestawy Mokosh do pielęgnacji ciała to nie tylko kremy i balsamy. Warte uwagi są takie preparaty jak peeling solny, ujędrniający eliksir lub wypełniający krem do biustu. Ciekawym produktem jest też naturalny balsam brązujący Mokosh, który pozwala poprawić koloryt skóry bez konieczności stosowania sztucznych substancji.

Marka stworzyła również linię kosmetyków dla dłoni. Zalicza się do nich m.in. olejki i odżywcze eliksiry do paznokci, nawilżający lotion Mokosh Drzewo Sandałowe z Bursztynem oraz lanolinę – produkt o właściwościach hipoalergicznych, dostosowany do potrzeb skóry wrażliwej.

Mokosh – kremy do twarzy z naturalnym składem

Znaczną część asortymentu stanowią naturalne kremy do twarzy o różnorodnych właściwościach. Niektóre z nich mają za zadanie przeciwdziałać efektom starzenia skóry, inne zaś ujędrnić, wygładzić i zregenerować cerę. Wśród produktów wyróżnia się krem pod oczy Mokosh Mini Zielona Herbata oraz liftingująca maska do twarzy.

Mokosh – produkty do włosów

W linii naturalnych kosmetyków znajdują się też olejki do włosów i brody. Olejowanie jest niezwykle ważnym elementem pielęgnacji skóry głowy. Oleje regenerują i wzmacniają strukturę włosów.

Mokosh – wyjątkowe olejki eteryczne

Poza różnorodnymi kremami Mokosh może pochwalić się również specjalną linią olejków eterycznych, które są podstawą aromaterapii. Produkty te są wytwarzane wytwarzane są bezpośrednio z roślin i stanowią esencję różnorodnych właściwości. Niektóre z nich wykorzystywane są od lat w medycynie naturalnej. Przykładem jest olejek rozmarynowy, który łagodzi bóle głowy i wykazuje działanie antyreumatyczne. Z kolei olejek cedrowy potrafi ukoić nerwy, a lawendowy sprzyja w walce z trądzikiem.

Mokosh – kosmetyki dla mężczyzn

W asortymencie marki Mokosh można znaleźć linię produktów dla mężczyzn. Producenci zdają sobie sprawę z tego, że męska skóra różni się od kobiecej. Charakteryzuje się ona mocniejszą tendencją do przetłuszczania się, jednak nie potrzebuje zbyt dużego ujędrniania dzięki większej liczbie włókien kolagenowych. Potrzebna jest jej zatem nieco inna pielęgnacja. Dlatego też w sprzedaży są dostępne odżywczo-nawilżające żele do mycia twarzy, olejek do brody Mokosh Zielona Kawa z Tabaką, wygładzający krem do twarzy Mokosh oraz peeling solny.

FAQ

Gdzie można kupić kosmetyki Mokosh?

Produkty Mokosh dostępne są na oficjalnej stronie internetowej marki, a także na portalu Super-Pharm. Można je również zakupić w sklepach detalicznych różnych drogerii na terenie całego kraju.

Mokosh – gdzie kupić stacjonarnie?

Markę Mokosh można znaleźć w asortymencie stacjonarnych drogerii. Firma niedawno otworzyła pierwszy showroom, który znajduje się przy ul. Trenów 53 w Laskach k. Łomianek.

Czy Mokosh testuje na zwierzętach?

Mokosh to marka, która nad wyraz ceni sobie dobro środowiska i zwierząt. Dlatego też wiele produktów może pochwalić się w pełni wegańskim składem oraz tym, że nie są testowane na zwierzętach.

Mokosh balsam brązujący – jak stosować?

Naturalne balsamy brązujące są ciekawą alternatywą dla samoopalaczy Mokosh. Bazują na prostym składzie i olejkach, które nawilżają i uelastyczniają skórę. Ten produkt warto zaaplikować na noc, ponieważ pierwsze efekty są widoczne po upływie ok. 8-9 godzin. Liczba aplikacji zależy od tego, jaki rezultat pragnie się uzyskać. By nadać lekko brązowy kolor jasnej karnacji, powinno stosować się produkt od 2 do 3 razy w tygodniu. Należy równomiernie rozprowadzić produkt po ciele, a potem dokładnie umyć dłonie.

Mokosh – co to za firma?

Mokosh jest polską firmą produkującą naturalne kosmetyki jak np. produkty do pielęgnacji włosów, ciała i twarzy. Oferta skierowana jest zarówno do kobiet, jak i do mężczyzn. Główne wartości marki to szacunek do ciała i umysłu oraz połączenie tradycyjnej wiedzy z nowoczesnymi badaniami.