Marka: Rexona

Jak powstała i rozwijała się marka Rexona?

Historia Rexony zaczęła się na początku XX wieku, a jej korzenie sięgają australijskiego Sydney. W 1908 roku Alice Sheffer, która była farmaceutką i żoną założyciela firmy Australia’s Sheldon Drug Company, postanowiła stworzyć nowy produkt do higieny osobistej. Zależało jej, by charakteryzował się on nie tylko skutecznością, ale i ładnym zapachem. Już zaraz po wypuszczeniu nowego produktu na rynek, udało jej się podbić serca australijskich konsumentów. W latach 20. postawiła na kampanię reklamową, która rozpowszechniła świadomość marki w całym kraju.

Pierwszym, przełomowym momentem w rozwoju firmy były wykupienie jej przez fabrykę mydła Lever Bros, pochodzącą z Wielkiej Brytanii. Po połączeniu jej z Dutch Margarine Unie został stworzony zupełnie nowy koncern – Unilever. Przyczyniło się to do ekspansji produktów na rynki zagraniczne – najpierw na Wyspach, potem w Finlandii i wielu innych krajach.

W latach 80. XX wieku Rexona jest już rozpoznawana na całym świecie. Dekadę później poszerza swój wizerunek i wchodzi do branży sportowej. Reklamują ją takie osoby jak tenisistka Steffi Graf, krykiecista Andrew Flintoff, Narodowa Drużyna Rugby All Blacks z Nowej Zelandii, a nawet Bear Grylls. Od 2000 roku Rexona stale rozwija swoje technologie i ulepsza produkty, które kierowane są dla kobiet i mężczyzn.

Rexona – marka o wielu nazwach

Rexona jest rozpoznawalna na arenie międzynarodowej, jednak pod różnymi nazwami. W większości krajów funkcjonuje jako Rexona, ale w Wielkiej Brytanii i Irlandii te same produkty są sprzedawane pod nazwą Sure. Z kolei w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie występuje pod brandem Degree. Po drugiej (wschodniej) stronie globu, czyli w Japonii i Korei Południowej, znana jest jako Rexena. Jeszcze inną nazwę kojarzą mieszkańcy RPA – w tamtym kraju Rexona to Shield.

W jaki sposób tworzone są produkty marki Rexona?

Hasło promocyjne stosowane w komunikacji marketingowej brzmi „Rexona. Niezawodna ochrona”. Odnosi się do nowoczesnych technologii, które pozwalają tworzyć produkty chroniące przed nadmierną potliwością, szczególnie w stresujących sytuacjach. Od 2000 roku producenci wykorzystują technologię Motionsense™. Inspirację do jej opracowania stanowiły ruchy ciała. Jej działanie potwierdzone jest badaniami klinicznymi.

Obecnie marka opiera się na dwóch głównych liniach produktów. Jedną z nich jest Maximum Protection. W jej skład wchodzą antyperspiranty Rexona, które chronią przed potem w trzech sytuacjach – Stresu, Ruchu i Upału. Nowoczesna technologia wykorzystywana do produkcji opiera się na wielu sprawdzonych patentach – w tym zastosowaniu innowacyjnej metody z cząsteczkami soli – a skuteczność działania kosmetyków jest potwierdzona naukowo i klinicznie. Produkty mają w składzie zapachowe mikrokapsułki i nie pozostawiają białych plam na ubraniach.

Druga linia to Rexona Invisible Fresh Power, która zapewnia ochronę 7w1. Zadaniem antyperspirantów jest redukowanie potliwości przez nawet 48h oraz chronienie przed nieprzyjemnym zapachem. Produkty te mają ograniczać ryzyko pojawiania się plam (żółtych na białych ubraniach i białych na czarnych). Technologia Motionsense™ odpowiada także za ograniczanie podrażnień oraz uczucia lepkości po aplikowaniu.

Skuteczność produktów ma zapewnić stosowanie ochrony antybakteryjnej. To właśnie bakterie odpowiedzialne są za nieprzyjemny zapach potu. Warto pamiętać, że samo pocenie się jest naturalnym procesem zachodzącym w organizmie i odpowiada za regulowanie temperatury ciała. Jednak nadmierna potliwość, wywołana m.in. stresem, to nieprzyjemne zjawisko, któremu można próbować przeciwdziałać.

Rexona – produkty dla niej

Asortyment został podzielony na produkty dla kobiet i dla mężczyzn. W tej pierwszej kategorii klientki mogą wybierać antyperspiranty Rexona w sprayu, kulce lub w postaci kremu. Wśród damskich dezodorantów Rexona znajdują się takie o różnych nazwach i zapachach (m.in. Rexona Motionsense Aloe Vera Scent lub Rexona MotionSense Sexy Bouquet), jednak wszystkie opierają się na dwóch głównych stosowanych podczas produkcji technologiach.

Rexona – produkty dla niego

W kategorii dla mężczyzn, podobnie jak w tej dla kobiet, klienci mogą wybrać rodzaj produktu, który im najbardziej odpowiada. Warto zwrócić uwagę na sportową linię kosmetyków, m.in. na antyperspirant Rexona Men MotionSense Sport Defense. Artykuły Rexona Men dostępne są w formie aerozolu, kulki lub kremu w sztyfcie.